Monday, January 13, 2014

[Hobi] : RC Boat

Bismillah.

Posting kali ini, bukan isu-isu semasa, cuma berkongsi sedikit hobi saya di hujung minggu. Taknak formal-formal, kita santai. Ok?

Baik, gambar di bawah, semuanya ambil dari internet, buat masa ni, takda lagi gambar diambil sendiri. Kalau ada, nanti kongsi.

Selain memanah, saya memang suka sukan air sejak kecil, salah satunya bermain alat permainan 'RC BOAT'. 

Rc boat ada 2 jenis, salah satunya pakai bateri dan pakai minyak. Selalunya, boat pakai bateri harganya dalam rm 100 ke atas. Kalau minyak, rm 1000 ke atas. Kedua-duanya, sesuai dimain oleh orang dewasa. Bateri kebiasaanya, memakai bateri jenis lippo, dan lippo banyak jenis dan kategori.

Tempat biasa saya untuk start ber' rc boat' di Tasik Titiwangsa. Selalunya di waktu pagi atau petang hari ahad. Kalau sesiapa yang berminat join sama merasai hobi ini, boleh contact saya 011-16228680. Boleh kongsi-kongsi ilmu.


[salah satu boat tunda, nak beli boat, mesti ada boat tunda]


[Satu aktiviti rc boat]


[Salah satu Rc Boat saya]


[ Rc Boat]

FB : Asyraf Al-fandani

Wallahualam

1 comments:

ieta mat saad February 4, 2014 at 10:02 PM  

Wow...! Syoknya ada RC boat.... Jemput singgah blog akak ya ustaz. Entri terbaru juga tentang seni di www.blogieta.com

Post a Comment

Jom follow saye

Tetamu Baru Intifadhah V5

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP