Tuesday, February 26, 2013

Pesanan Kepada Peminat Dunia Konspirasi Yahudi




Assalamu’alaikum…
Bagi peminat-peminat dunia konspirasi Yahudi, tentu anda amat teruja dengan maklumat-maklumat yang didedahkan oleh kebanyakan web-web konspirasi dari barat. Tapi penulis ingin berpesan kepada anda yang meminati bidang ‘ilmu’ ini (Konspirasi) agar berhati-hati dalam beberapa perkara.
Walaupun mereka mendedahkan rahsia masyarakat Yahudi, namun dalam konteks pendedahan itu wujud 2 kelompok utama yang cuba mempengaruhi pembaca.
  1. Kelompok pertama, mereka ingin membawa masyarakat mereka (Kristian) kembali ke pangkuan ajaran sebenar kitab Kristian. Maka setiap kali pendedahan tentang AntiChrist akan diletakkan beberapa petikan ayat dari Injil versi King James.
  2. Kelompok kedua, mereka adalah golongan beragama yang telah berubah kepada Atheis. Perubahan ini disebabkan kekecewaan mereka terhadap agama Kristian sendiri yang dilihat diputarbelitkan oleh minoriti Yahudi. Oleh itu, mereka beranggapan semua agama adalah serupa. Maka mereka membuat web konspirasi Yahudi dengan memberi pandangan bahawa semua agama adalah palsu.
Bagi blogger muslim pula, saya nasihatkan sebelum membuat atau mengulas sesuatu isu tentang konspirasi agar teliti fakta-fakta tersebut secara menyeluruh. Lihat dahulu latar belakang pemilik web tersebut (sekiranya ada dinyatakan). Atau baca 80% artikel dalam web tersebut untuk mengetahui pemikiran pemiliknya.
Saya berikan contoh seperti David Icke iaitu pembuat filem konspirasi Yahudi, beliau bukanlah atheis dan bukan juga penganut setia Kristian. Namun dalam videonya diselitkan juga komentar-komentar tentang keraguannya tentang Islam. Ada sebahagian maklumat yang boleh kita ambil dan ada juga sebahagian maklumat yang kita harus abaikan.
Seperkara lagi, sekiranya anda menjumpai laman web yang mendakwa mereka golongan Aryan, anda hendaklah berhati-hati membacanya kerana disiti mereka mencampur-adukkan istilah Islam khususnya ungkapan Jihad untuk menarik perhatian umat Islam.
Mudah-mudahan usaha dakwah kita  yang tidak seberapa ini diberkati Allah SWT. Dan mudah-mudahan juga masyarakat Islam khususnya di Malaysia, Indonesia dan Brunei sentiasa berwaspada tentang fitnah Dajjal yang ….
“TIDAK KELIHATAN TETAPI DIRASAI KESANNYA”
Na’uzubillahiminzaalik…
Oleh : Ibnuyaacob

0 comments:

Post a Comment

Jom follow saye

Tetamu Baru Intifadhah V5

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP