Friday, November 4, 2011

Bazir masa, tenaga


7 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 atau Perhimpunan Seks Bebas perlu diberi perhatian serius berikutan tidak membawa sebarang faedah kepada masyarakat, sebaliknya cenderung membazir masa dan tenaga banyak pihak.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata penganjuran program terbabit boleh dikira melanggar batas perlembagaan dan undang-undang biarpun negara mengamalkan kebebasan hak bersuara.

“Pihak penganjur boleh kata ini negara bebas dan mereka berhak mengeluarkan sebarang pendapat.

“Walaupun Malaysia menandatangani perjanjian mengenai hak asasi manusia, tetapi dalam kehidupan bermasyarakat, negara ini mempunyai perlembagaan, undang-undang, nilai, sistem dan agama menentang perkara songsang seperti itu.

“Justeru, biarpun mereka kata tuntutan itu sebagai hak asasi mereka, tapi masih ada batas serta asas pertimbangan yang harus diambil kira,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Majlis Perjumpaan dengan Guru Bahasa Inggeris: SMR HR Group di sini, semalam.

Menurut Muhyiddin, biarpun beliau bercakap dalam konteks Islam, namun pihaknya percaya isu itu turut mendapat sokongan agama lain.
“Saya bercakap dalam konteks Islam, tapi Kristian juga ada menyuarakan bantahan mereka terhadap isu sama. Ini kerana, kegiatan songsang tetap bertentangan dengan adat resam, budaya dan agama di Malaysia.

“Jadi saya tidak faham mengapa mereka membuat promosi sebegitu…apakah dia ada muslihat politik dan sebagainya, masyarakat pasti ada penilaian sendiri.
“Bagi saya, ini satu perbuatan yang tidak memberi keuntungan kepada rakyat…ia satu pembaziran masa, walaupun mereka kata itu hak mereka,” katanya.

Harian Metro

0 comments:

Post a Comment

Jom follow saye

Tetamu Baru Intifadhah V5

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP