Sunday, May 15, 2011

Intifadah Ketiga! 15/5/2011

Hamas menyeru umat Islam mendoakan kejayaan perjuangan intifadhah ke 3 mereka pada waktu solat subuh pada 15/5/2011. Pagi tadi, saya bangun subuh ketika orang sedang azan, lantas bergegas menyiap pakaian, mengambil wudhuk dan terus ke masjid untuk solat subuh berjemaah tanpa sempat menunggu rakan-rakan serumah.

Ketika sedang dalam perjalanan, saya terdengar soeolah-olah imam sudah hampir menghentikan solat, lantas saya berlari ke masjid. Berlari punya berlari, apa bila sampai ke dalam masjid, imam terus memberi salam. Aduh!!! saya ketinggalan solat jemaah! Namun, saya menubat luka hati ini, dengan memegang bahu seorang rakan saya yang sempat berjemaah dengan imam, rakan saya pergi ke masjid awal sikit dari saya, dia menaiki motorsikal. Sedangkan saya berjalan kaki.

Apabila sedang membaca qunut, saya menambahkan doa qunut nazilah untuk mujahidin Palestin. Di akhir solat, saya mendoakan sebanyak-banyaknya untuk kemenangan Islam di Bumi Palestind dan tempat2 lain sekali.

Di sekolah, saya sebarkan kepda rakan2 tentang peristiwa intifadah ke tiga ini, rupa2nya sangat2 ramai yg belum tahu, almaklumlah, tidak masuk beriita tv.

Saya merasa sedih sangat kerana ketinggalan solat subuh berjemaah sedangkan hal itu adalah simbolik kepada kebangkitan Islam.

Akhir kalam,

Sabda Nabi: "Siapa yg tidak mengambil berat tentang permasalahan umat Islam (samada di Palestin, Iraq, Afghanistan, Pattani), maka dia bukanlah dari kalangan mereka"

Wahai pembaca, ayuh kita sahut seruan HAMAS! Lakukanlah solat subuh secara berjemaah di masjid! Dan jangan sesekali menghazafkan perintah jihad. Jangan sesekali mengabaikan pedang dalam Islam. Jangan melupakan perintah ALLAH ini.Hebohkanlan berita2 mengenai jihad Palestin dan negeri2 Islam yg lain di tempat anda

Sabda Nabi: Tidak mengabaikan sesuatu qaum akan jihad, melainkan ALLAH akan meratakan azabNYA keatas mereka.

0 comments:

Post a Comment

Jom follow saye

Tetamu Baru Intifadhah V5

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP