Sunday, April 10, 2011

PALESTIN: Israel terus mengganas

GAZA: Empat lagi penduduk Palestin terbunuh dan kira-kira enam yang lain cedera apabila tentera Israel meneruskan serangan udara di Semenanjung Gaza semalam, hari ketiga berturut-turut.



Sementara itu, pejuang Palestin bertindak balas dengan melancarkan serangan roket terhadap wilayah selatan Israel, menyebabkan lima penduduk Yahudi cedera.




Sekurang-kurangnya 18 penduduk Palestin, termasuk seorang kanak-kanak berusia 11 tahun terbunuh sejak Israel melancarkan serangan Khamis lalu dan 36 sejak sengketa terbaru bermula 20 Mac lalu.



Israel mendakawa serangan terbaru itu dilakukan sebagai tindak balas terhadap serangan ke atas sebuah bas sekolah oleh pejuang Palestin. Serangan rejim Zionis itu pada awal pagi semalam turut membunuh seorang pegawai kanan Hamas dan dua pengawal peribadinya. Mereka terbunuh serta-merta apabila kereta yang mereka naiki menjadi sasaran pesawat pengebom Israel.




Lima lagi penduduk Palestin cedera dalam serangan kedua di utara Gaza dan serangan ketiga membunuh seorang penduduk dan mencederakan seorang lagi.




Dalam keganasan kelmarin, sembilan penduduk Palestin terbunuh, termasuk seorang lelaki tua dan dua wanita apabila rumah mereka di Khan Younis dibom.



Serangan itu turut mencederakan tiga wanita, menurut sumber pasukan perubatan Palestin.




Israel berkata, serangan yang dilakukan itu hanya mensasarkan pejuang Palestin. - AP



Sumber



0 comments:

Post a Comment

Jom follow saye

Tetamu Baru Intifadhah V5

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP