Wednesday, June 16, 2010

Presiden Palestin Mahmoud Abbas


"Akhbar Haaretz melaporkan Presiden Palestin Mahmoud Abbas membantah tindakan membatalkan sekatan laut di Gaza kerana ini akan memperkuatkan Hamas, ketika pertemuan beliau dengan Presiden Barack Obama. Mesir juga menyokong tindakan Mahmoud Abbas.




Palestin Mahmoud Abbas itu juga telah mengadakan lawatan rasmi ke Malaysia pada hujung bulan Mei, sebelum kapal bantuan kemanusiaan Mavi Marmara di serang tentera rejim zionis.

Apakah yang dibincangkan antara Presiden Palestin dan Perdana Menteri Malaysia ketika itu ?

President Mahmoud Abbas is opposed to lifting the naval blockade of the Gaza Strip because this would bolster Hamas, according to what he told United States President Barack Obama during their meeting at the White House Wednesday. Egypt also supports this position.

http://www.haaretz.com/print-edition/news/abbas-to-obama-i-m-against-lifting-the-gaza-naval-blockade-1.295771

27 Mei 2010 . PRESIDEN Palestin Mahmoud Abbas dalam rangka lawatan kerja selama tiga hari mulai semalam. Lawatan itu bertujuan untuk mengeratkan lagi hubungan baik yang sedia terjalin di antara Malaysia dan Palestin http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0527&pub=utusan_malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm&arc=hive"

0 comments:

Post a Comment

Jom follow saye

Tetamu Baru Intifadhah V5

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP