Tuesday, June 1, 2010

Apakah tindakan kita dalam isu serangan israel ini???

1 - Bangunkan kembali kesedaran! Dengan teman-teman anda di tempat kerja, universiti, .. dan dengan segala cara yang mungkin kita tahu dan setiap cara yang mungkin kita mampu lakukan!

2 - Boikot! Boikot barang Zionis, perusahaan & pendukung Zionis. Ingat, kita tidak akan mati kelaparan atau kehausan jika (misalnya) kita membeli makanan segera atau tidak minum sebuah merek soft drink yang jelas-jelas mempunyai afiliasi dengan Yahudi Israel. Tapi jika kita membelinya, maka mungkin akan ada anak-anak Palestin yang tengah tenat kerana satu sen yang kita keluarkan.

3 - Berdoalah! Tidak peduli dimanapun dan siapapun anda ... berdoa!

4 - Investasi pada generasi berikutnya. Anak-anak hari ini adalah masa depan, anak-anak dewasa ini adalah hari esok.. Jika Anda mempunyai anak pastikan Anda membesarkan mereka dengan cara yang menakjubkan untuk menjadi seperti Anda atau bahkan lebih baik: mengajar mereka martabat, mengajar mereka untuk menjadi manusia yang sebenarnya dan mengajar mereka untuk melakukan segalanya untuk keadilan! ... Bahkan Jika Anda tidak punya anak, Anda masih dapat melakukannya dengan anak-anak lain dalam keluarga atau anak-anak dari teman-teman Anda.

5 - Senyum! Ya!, senyum! walaupun dalam keadaan yang sulit. Orang-orang di luar sana, suka melihat kita bersedih, mereka senang melihat orang Islam putus asa. Jadi, ubahlah energi negatif menjadi energi positif! Kita selalu lebih kreatif, terorganisir dan aktif ketika kita sedang bahagia atau setidaknya tidak sedih.

6 - Sumbangan. Tidak terlalu penting jika Anda kaya atau miskin ..menyumbanglah ... ... bahkan jika hanya dapat menyumbangkan setu sen sahaja!

7 - Jika hati kita tidak tergetar kerana peristiwa ini, mungkin sekarang saatnya kita bertanya pada diri kita, siapa kita sebenarnya. (sa/ptt)

2 comments:

Anonymous,  July 7, 2010 at 6:29 PM  

what's ur problem???

Anonymous,  July 7, 2010 at 6:29 PM  

what's ur problem???

Post a Comment

Jom follow saye

Tetamu Baru Intifadhah V5

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP